Support


Nu skall vi se till att det löser sig!

Välkommen till vår support sida

Vi förbättrar hela tiden den här sidan.
Målet är att det ska blir lättare för er att snabbt hitta den hjälp ni behöver genom våra nya frågor och svar och online guider.

Naturligtvis har vi kvar vår gratis telefonsupport och fjärrhjälp, så hittar du inte det du söker eller hellre vill tala med någon direkt är du välkommen att ringa oss som vanligt.

Vi kommer lägga till mer och mer online support så kolla gärna här igen senare så kanske vi har lagt till mer.
Har du några förslag på guider eller något annat du vill att vi lägger till här uppskattas alla förslag.
Har du några andra synpunkter på supportsidan är du välkomna att  skicka dem på e-post eller ringa oss direkt.

Med vänlig hälsning
JobOffice Teamet


Sök i våra sidor


 

Support kategorier

 

Installation och uppdatering

Minimum krav: Windows 7, 8 eller 10. 4GB RAM minne, 1024x768 som lägsta skärmupplösning. Internetanslutning krävs minst en gång i veckan.

Första gången du startar JobOffice Kasssa behöver du vara ansluten till Internet för att aktivera programmet.

Vi rekommonderar att du alltid är ansluten till Internet när det är så möjligt för att vara säker på att du alltid får de senaste uppdateringana. Som krav måste JobOffice vara ansluten minst en gång i vecakn.

Använder du vår serverbaserade kontrollenhet och/eller en kassakopplad betalkortsterminal så kräver dessa konstant Internetanslutning

JobOffice fungerar på alla Windows surfplattor som Microsoft Surface Pro.

JobOffice fungerar endast på Microsoft Windows. Har du en Mac kan du använda exempelvis VMware och installera Windows. För närvarande finns det inget stöd för JobOffice på iPad eller iPhone

Behöver du mer än en kassa som alla ska sälja samma varor till samma priser kan du låta JobOffice skapa en huvuddatabas som alla kassor arbetar mot. Databasen kan ligga på en dedikerad server eller på en av kassorna som då användes som huvudkassa. Kommunikation mellan kassorna och databasen sker över nätverket.

Se gärna vår guide på hur du kan koppla dina kassor. Installationen kräver kunskaper inom SQL Server och nätverk, är du osäker kontakta en IT tekniker eller vår support.

JobOffice Kassa är verison 2011. Behöver du anmäla JobOffice till Skatteverket ska du ange det versionsnummret.

I version 2011 kommer det hela tiden nya uppdateringar. Du kan se vilken uppdatering du har under fliken "Arkiv" i JobOffice. Se längst ner till vänster "Om JobOffice Kassa". Du kan alltid läsa vad som är nytt i uppdateringen under knappen "Nyheter" i JobOffice.

Är du ansluten till Internet när du startar JobOffice kontrollerar den alltid om det finns nya uppdateringar. Finns det en nyare uppdatering kommer den automatiskt hämtas och installeras på din kassadator. Du kan läsa vad som är nytt i uppdateringen under knappen "Nyheter" i JobOffice.

Licens och abonnemang

En grundlicens börjar från 249kr/månad

Enklast väljer du obundet månadsvis med autogiro. Du kan även välja att binda med en årsfaktura eller själv välja antal månader du vill betala för i förskott.

Läs mer om autogiro här

JobOffice Kassa har ingen bindningstid eller uppsägningstid. Du betalar endast för den tid du själv behöver kassan, dock minst en månad. Abonnemanget löper ut automatiskt efter den tid du har betalat för. Har du autogiro behöver du endast meddela oss om du skulle behöva avsluta abonnemanget.

Du kan ladda ner och installera JobOffice helt gratis. Ett demoföretag följer med som du kan använda för att prova på.

När du aktiverar JobOffice första gången tilldelas du automatiskt ett licensnummer. Den skickas till den e-postadress du angav vid aktiveringen.

När JobOffice väl är aktiverat hittar du ditt licensnummer under fliken "Arkiv" i JobOffice Kassa.

Kom igång

JobOffice Kassa har stöd för ett flertal kassakopplade betalkortsterminaler.
Beroende på vilken bank du använder finns det flera leverantörer att välja mellan så som Babs Paylink, Verifone, Nets och Bambora. Vi rekommonderar att du alltid hyr din terminal genom avtal för att lättare byta terminal i framtiden.

Se vilka betalkortsterminaler som stöds.

Du hittar en manual för JobOffice Kassa i programmet under knappen för "Manual" längst upp till höger i menyraden.

Det fiins även flera instuktionsfilmer på youtube.com/user/jobboffice.

Du kan även hitta en hel del information här på vår supportsida. Titta igenom de support kategorier som finns eller använd sök funktionen.

Är du ny och behöver lite tips och råd för att komma igång med en ny butik se gärna vår kom igång guide.

 

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss istället.

Telefon

010-410  01  00