Om oss
ETT UNGT FÖRETAG
med lång histora
JobOffice AB är ett relativt ungt företag och dotterbolag till Windows System AB som i sin tur är en sammanslagning av flera företag år 2000 där bland annat Windows Utveckling AB ingick, ett bolag som grundades 1989 av mig.
vår början
Sedan 1989
Från början
Sedan starten 1989 har vi hunnit med flera resor och utvecklat många system för små och stora företag. Vi började 1990 med att utveckla Sveriges första modulbaserade affärssystem WorkOffice för Windows 3.0 tillsammans med företaget WorkSoft AB och några likasinnade.
Vi utvecklade redan på den tiden ett kassasystem till programmet tillsammans med andra moduler som inkasso, hyresavisering för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar.
Affärssystemet såldes sedermera 1994 till Hogia som då hade tusentals företag som kunder. Än idag är det många företag som använder programmet där vi på Windows System ger support vid behov.
Millenium skiftet
Efter millennium skiftet utvecklade vi bland annat transport- och lagersystemet JobTransport till Göteborgsbaserade Copytrans AB med specialinriktning på kopiatorer där Canon, Minolta och flera större företag använde programmet för transport av nya- och lagerhållning av begagnade kopiatorer.
2007 började vi utveckla ett helt nytt kassasystem. Flera av våra (Hogias) kunder som använde kassasystemet i WorkOffice affärssystem ville ha ett nytt, av Skatteverket, godkänt system inför de nya kraven som skulle träda i kraft 2010. Programvaran JobOffice ”föddes” och lanserades 2009. Tack vare moderna utvecklingsverktyg och vårt modultänk kunde vi redan från början enkelt bygga in små eller stora moduler och anpassningar till er kunder.
starka sammarbeten
med flera företag
Början på något nytt
Grundarna av Pinchos restauranger tog kontakt med oss 2012 och berättade om sin restaurang idé. Resan med Pinchos blev helt fantastiskt rolig där vi utvecklade delar i kassan, betallösningar och annat i våra molnbaserade servrar. Vi åkte även landet runt i snickarbyxor för att installera kassor och bongsystem när restaurangerna byggdes. Ibland långt in på nätterna
Andra roliga resor vi har varit delaktiga i är exempelvis SilentOrder år 2013 med ett mobilt beställningssystem som skulle användas för att beställa och betala med mobilen på barer och krogar, PubQ framtidens sätt att beställa och betala på restauranger.
Flera partners
Någon gång under 2014 startade resan med Viktväktarna. Deras coacher runt om i landet använder JobOffice kassasystem på en Microsoft Surface läsplatta tillsammans med integrerad kortterminal och streckkodsläsare, båda anslutna via blåtandsteknik. En webbplattform och speciella funktioner i programmet gör att Viktväktarna kan administrera allt från huvudkontoret i Emporia.
Under åren har ytterligare flera roliga och spännande kunder tillkommit där vi fått äran att utveckla företagen med smarta och innovativa lösningar mot deras verksamhet. Allt för att skapa en bättre köpupplevelse för konsumenten.
vad behöver du?
vi arbetar
brett & anpassat
Vår vision var tydligt ifrån början. Vi har alltid genom tiderna varit att utveckla lättanvända programvaror. Inte långa krångliga menyer och långa texter som ingen orkar läsa, utan hellre små moduler/appar/tillägg där ni som kunder kan växa med funktioner ni verkligen vill använda.